Digitale læremidler

På Aalykkeskolen har vi et bredt udsnit af digitale portaler, som vi hvert år tager op til genovervejelse, idet det er et marked, der til stadighed er under udvikling.

Kolding kommune benytter Mee Book, som den digitale løsning på vores læringsplatform, hvor lærernes årsplaner, lektier osv. findes.

Den daglige kommunikation foregår i øvrigt via AULA.

Bring Your Own Device....

I Kolding kommune skal elever som udgangspunkt medbringe egen PC/iPad eller lignende - "Bring Your Own Device". Men vi er klar over, at dette ikke kan lade sig gøre for alle elever. På Aalykkeskolen ser vi gerne, at vores mellemtrinselever har sit eget med, mens vi forventer der af vores udskolingselever. Elever fra 4. - 9. klasse har eget aflåst skab på skolen, som eget device kan placeres i, når det ikke er i brug.

Skolen giver naturligvis mulighed for at låne en PC, hvis man ikke selv har mulighed for at medbringe en.